• سه شنبه ١٨ مهر ١٤٠٢-١٢:٢٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٦٢٤
امانی تذکر داد:2-182

وزارت‌خانه‌ها، نهادها و سازمان‌ها، خدمات‌شان را در سطح محلات تهران گسترش دهند

عضو شورای شهر تهران طی تذکری درخصوص محرومیت و فقر آموزشی و بهداشتی و مالی در برخی محلات، گفت: براساس قانون اساسی همه سازمان‌ها باید برنامه‌ریزی خدمت‌رسانی‌شان را در مقیاس محلی تنظیم کنند. من از وزارت‌خانه‌ها و نهادها و سازمان‌ها خواهش می‌کنم که خدماتش را در سطح محلات، گسترده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورا درباره وضعیت ترافیکی و حمل و نقل شهر گفت: شهرداري تهران اولويت توسعه حمل و نقل عمومي را در دستور كار خود قرار داده است. موضوعي كه از ابتداي اين دوره ما تأكيد مي كرديم و بايد از شهرداري تهران تشكر كنيم. امروز شهروندان شاهد افتتاح ٤ كيلومتر از بزرگراه شهيد بروجردي و ٤ ايستگاه بزرگ مترو و بهره برادري ۸/۳۰ کیلومتر از خط ۶ و ۷ مترو بودند. قراردادهای خرید اتوبوس در حال انعقاد است و الحمدالله چشم‌انداز روشنی از توسعه حمل و نقل عمومی شاهدیم.
او با بیان اینکه تذکرش بر مبنای اصل یکصدم قانون اساسی است، تأکید کرد: در این اصل آمده که برای‏ پیشبرد سریع برنامه‏ های‏ اجتماعی‏، اقتصادی‏، عمرانی‏، بهداشتی‏، فرهنگی‏، آموزشی‏ و سایر امور رفاهی‏ از طریق‏ همکاری‏ مردم‏ با توجه‏ به‏ مقتضیات‏ محلی‏، اداره‏ امور هر روستا، بخش‏، شهر، شهرستان‏ یا استان‏ با نظارت‏ شورایی‏ به‏ نام‏ شورای‏ ده‏، بخش‏، شهر، شهرستان‏ یا استان‏ صورت‏ می‏گیرد که‏ اعضاء‏ آن‏ را مردم‏ همان‏ محل‏ انتخاب‏ می‏ کنند. 
وی افزود: در اصل ۱۲۴ نیز تصمیمات شورا برای استانداران، بخشداران و سایر مقامات الزامی است و باید اجرا کنند. ما در تهران در سرانه‌های بهداشت و درمان، آموزش و خدمات مالی به ویژه در مقیاس محلی از بسیاری از مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها محروم‌تر هستیم. درست است که آقای رییس جمهور چه در دوره قبل و چه در این دوره بیمارستان کودکان در منطقه ۱۹، که محله‌ای محروم است افتتاح کرد، اما مقیاس محلی نیست، مقیاس محلی یعنی درمانگاه‌ها و پلی‌کلینک‌ها. ما در محلاتمان واقعا درمانگاه نداریم و امکان دسترسی سریع به مراکز درمانی را در مقیاس محلی ندارند. یا در بحث دبستان و دوره اول و دوم دبیرستان نیز واقعاً کم داریم. بسیاری از ساختمان‌هایی که آموزش و پرورش به عنوان مدرسه استفاده می‌کرده، الان مالک پیدا شده و همه را خلع ید می‌کنند و جالب اینجاست که بعد خلع ید ساختمان ها می‌شود و تبدیل به یک مکان بی‌دفاع شهری می‌شود که بنده در گزارشات محله‌گردی بارها به آن اشاره کرده‌ام.
این عضو شورای شهر تهران گفت: مردم در مقیاس محلی می‌گویند بانک نه، حداقل یک خودپرداز داشته باشیم. یعنی بانک‌ها مسئولیت‌ اجتماعی‌شان را در حد یک خودپرداز هم انجام نمی‌دهند. بحث محله‌محوری و تمرکززدایی که سال‌هاست در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته و خوشبختانه در همه دوره‌ها ادامه پیدا کرده است و الان هم در دستور کار ما است؛ تصمیم درستی است. من نمی‌دانم چرا نهادها و سازمان‌ها به محله‌محوری که در قانون اساسی به آن تصریح شده، فراموش می‌کنند. براساس قانون اساسی همه سازمان‌ها باید برنامه‌ریزی خدمت‌رسانی‌شان را در مقیاس محلی تنظیم کنند و اتفاقاً این وظیفه به شورا واگذار شده است. من از وزارت‌خانه‌ها و نهادها و سازمان‌ها خواهش می‌کنم که خدماتش را در سطح محلات گسترده کنند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: